ARMADA
Webová stránka značky: ARMADAArmada – když svoboda, kreativita a lyžování jdou ruku v ruce
Založení a filozofie
Značka Armada vznikla v roce 2002 ve Spojených státech (Truckee, Kalifornie) jako projekt skupiny profesionálních lyžařů – mezi zakladateli byli JP Auclair, Tanner Hall, JF Cusson, Julien Regnier, Boyd Easley, spolu s fotografem/videografem Chrisem O’Connellem a Ericem Ibergem. Už od začátku šlo o značku „rider-founded, rider-operated“ – tedy že jezdecký životní styl, přes zkušenosti profíků, ovlivňují co dělají.
Vývoj značky a klíčové milníky
-
2002: spuštění – první modely lyží (ARV a AR5).
-
Postupné rozšiřování – Armada zprostředkovává inovace nejen ve tvaru lyží (rockery, tvary vhodné pro freestyle, twin-tipy), ale i v designu, grafice, v přístupu ke komunitě freeridu/freestyle lyžování.
-
Rozšíření portfolia, např. do softgoods – oblečení, vybavení, doplňky.
-
2014: přesun centrály do Park City, Utah – bližší k horám, k lyžařské komunitě.
-
2017: Armada byla koupena společností Amer Sports, což je nadnárodní konglomerát, který vlastní i další známé značky zimních sportů. Toto umožnilo stabilitu, větší rozsah distribuce, silnější zázemí pro výrobu a rozvoj
Co dělá Armada výjimečnou
-
Spojení výkonu a stylu – Armada není jen o technice, je to také silný brand ve světě freeride, freestyle, park/pipe. Jejich produkty jsou často „hravé“, kreativní, s odvážnými grafickými prvky, nicméně technicky na vysoké úrovni.
-
Komunita a atleti vs. design – zakladatelé byli sami vrcholoví jezdci, kteří chtějí, aby jejich zkušenosti a potřeby byly do značky promítnuty. Armada aktivně spolupracuje s atlety při vývoji, testování výrobků.
-
Inovace tvarů – twin-tipy, rocker a hybridní tvary apod., které dříve nebyly standardem, ale Armada je přinesla do popředí. Modely jako ARV, JJ apod. jsou příklady toho, že se nebojí nových směrů.
-
.png)