Postup servisních prací

1. Čištění a základní přebroušení skluznice:

Základní přebroušení skuznice provádíme na pásové brusce Montana LC. Vaše lyže nebo snowboard předbrousíme pomocí keramického brusného pásu (zr.80-100), zbavíme je tak starého vosku a připravíme pro další práci.

Montana LC

                                                    

Menší škrábance a rýhy poté opravíme natavením P-tex materiálu pomocí ruční pistole.

 

Větší rýhy doporučujeme opravit výsekem. Poškozené místo se vysekne přesně tvarovanou raznicí a poté přesně vylepí novou skluznicí. Opravené místo pak již nikdy "nevypadne" a oprava je spravidla funkční po celou životnost lyže.

Výseky provádíme dohodou a vždy předem dohodneme přesnou cenu!

 

 

2. Základní a finální broušení pomocí brusného kamene:

Lyže, běžky nebo snowboardy po předbroušení na brusném pásu a opravě poškozených míst skluznice brousíme na automatickém stroji MONTANA MAS 2000 Twister.
Používáme základní lineární strukturu střední hrubosti, slouží k většímu odběru materiálu z plochy skluznice i hrany a zároveň k odstranění navařeného polyetylenu.
Na ideálně rovnou plochu skluznice „rýsujeme“ finální strukturu opět použitím brusného kamene. V základních servisních programech používáme lineární strukturu jemnější hrubosti - je dostatečně rychlá pro všechny běžné lyžařské disciplíny a sněhové podmínky.

                    Montana Twister

V nabídce najdete SKI Racing program, ve kterém na lyži "rýsujeme" strukturu na přání nebo po výběru ze "vzorníku", a to struktury šikmé nebo křížové v rozličných "hrubostech" dle požadovaných povětrnostních podmínek (kvalita sněhu, teplota atd...)

 

 

3. Úhlování boční hrany a tuning spodních hran

Úhlování boční hrany je nedílnou součástí každého kvalitně provedeného servisu a jen správně nabroušené hrany udělají z Vašeho vybavení plnohodnotný sportovní nástroj.

                                Montana GHTT Carver

Pro úhlování boční hrany a tuning spodní hrany využíváme automatický stroj MONTANA GHTT Carver. Montana Carver zajišťuje komlexní úpravu hrany lyží v plně automatickém provozu bez zásahu lidské ruky, proto jsou hrany vždy stejně nabroušeny.

 Boční úhlování hrany Montana

      
Boční úhlování hrany se provádí pomocí brusného pásku v rozsahu 89 – 87°. Správně volený úhel zabezpečuje dokonalý kontakt hrany se sněhovou podložkou v průběhu celého oblouku v závislosti na charakteru lyže.

 Spodní tuning Montana

      
Tuning spodní hrany směrem od podložky je možný pouze na základě přesné roviny skluznice a hrany. Slouží k přenosu účinnosti bočního úhlu hrany na sněhovou podložku zejména při jízdě po hraně - carvingový oblouk, zabraňuje nežádoucímu zařezávání hran. Podbroušením spodní hrany zároveň odstraníme zbytkový otřep vzniklý při bočním broušení.

 

 

4. Impregnace horkým voskem a leštění

                                                                     Montana Fluid Waxer          ski servis montana hk  

Montana Fluid Waxer zajišťuje poslední operaci servisního postupu.
Pomocí rotačního válce potaženého silikonem nanášíme malou vrstvičku roztaveného horkého vosku. Dojde tak k "napití" voskem a skluznice tak vydrží namazaná po dlouhou dobu.

                                                      Toko ski Wax

K základnímu mazání používáme univerzální vosk firmy TOKO.

Pro mazání závodních servisů používáme vosky řadu LF firmy TOKO. Tyto vosky zažehlujeme vždy ručně žehličkou a poté seškrábneme škrabkou na vosky.

                                              leštění skluznice KT Technic  
Leštění skluznice se po vychladnutí provádí mechanicky rotačním kartáčem. Obměnou kartáčů docílíme perfektně vyleštěnou skluznici aniž bychom jakkoliv "otupily" hrany. K tomuto procesu slouží stroj firmy KT Technic.